לאור ריבוי מקרי השריפות באוטובוסים (מאות בכל שנה), עודכנה בתחילת 2016 תקנה 370 לתקנות התעבורה.
על פי התקנה המעודכנת מחויבים כל האוטובוסים הבין-עירוניים החדשים (עד 4 שנים), בהתקנה של מערכת כיבוי אש בתא המנוע. המערכת החדשה מותאמת לתקן הישראלי 6278 ומטרתה להגן על בטיחותם וביטחונם של הנוסעים.
מערכות כיבוי האש האוטומטיות מיועדות לצמצם ככל האפשר התפתחות דליקה בתא המנוע על ידי זיהוי התהוות הדליקה, וכיבוי אוטומטי שלה, תוך מתן התראה לנהג, שמצידו אמור לעצור את האוטובוס ולפנות מיידית את הנוסעים.
על פי הדרישות החדשות, כל אוטובוס שכזה יידרש לבצע בדיקת כשירות שנתית במכון בדיקה, זאת כתנאי לחידוש רישיון האוטובוס. גם מערכות כיבוי האש מחויבות לקבל אישור שנתי ממעבדה מוסמכת וכן יש לנהל אחריהן מעקב, תחזוקה וביצוע בדיקות תקופתיות שוטפות.
התקנה נכנסה לתוקף ב- בינואר 2016 והיא חלה רק על אוטובוסים משנת ייצור 2012 ואילך שעדיין לא הותקנה בהם מערכת כיבוי אש כלשהי. ניתן לדחות את החלת התקנה לפרק זמן של מכסימום שנה, בהגשת בקשה בכתב של בעל הרכב.
חשוב לציין כי ישראל היא המדינה הראשונה בעולם בעלת תקינה המחייבת מערכות כיבוי אש אוטומטיות באוטובוסים.
לעדכונים שוטפים, להרשמה למנוי וליעוץ בנושאי סביבה ובטיחות, אתם מוזמנים לפנות אלינו – info@ehs-regulation.co.il
עוסקת במידע משנת 2009 ובעלת חברת dignet המספקת שירותי מידע ותוכן.
בוגרת לימודי מידענות של היחידה ללימודי המשך בטכניון. מתמחה ברגולציה ובעלת ניסיון רב בהכנת מגוון סקרי שוק, דו"חות, ניוזלטרים ומצגות הדרכה.